wpadki i błędy - pułapki organizowania szkoleń

Szkolenia, wyjazdy integracyjne, gry symulacyjne, team building, badania HR, konsulting, hotele, sale konferencyjne - tu można pytać, prosić, dyskutować
Tereska
Posty: 5
Rejestracja: 28 maja 2017, 8:42

wpadki i błędy - pułapki organizowania szkoleń

Postautor: Tereska » 28 maja 2017, 9:04

Podzielcie się wpadkami i błędami przy organizacji szkoleń...
Moja największa: wzięłam znanego trenera NLP, który kompletnie nie trafił do grupy z przekazem. Promował swoją filozofie jako jedyną możliwą i najlepszą, w ogóle nie chciał słuchać ludzi. Grupa wyszła zniesmaczona i oczywiscie miała pretensje takze do mnie. Nie powiem - całkiem słusznie.

Gloria
Posty: 6
Rejestracja: 05 cze 2017, 12:10

Re: wpadki i błędy - pułapki organizowania szkoleń

Postautor: Gloria » 05 cze 2017, 12:25

Moja najwiekszą wpadka bylo zorganizowanie szkolenia tylko na podstawie potrzeb szkoleniowych grupy (zrobilam ankietę wsród uczestników). Wyszedł koncert zyczen, trener go zrealizował, ale potem wezwał mnie prezes i stwierdzil że nie nauczyli sie niczego przydatnego w pracy. Byłam wtedy jeszcze mloda, zdziwiłam się bo ankiety przecież wyszły rewelacyjnie... krótko mowiac za pieniądze firmy zrobiłam fajnie ludziom ale zarząd odmówil mi potem awansu...

KarolinaPPP
Posty: 10
Rejestracja: 18 lis 2016, 8:41

Re: wpadki i błędy - pułapki organizowania szkoleń

Postautor: KarolinaPPP » 10 cze 2017, 19:05

Swego czasu dawałam się ponieść eleganckim ofertom szkoleniowym i firmom które na papierze robią fenomenalne wrażenie. Najnowsza estetyka strony www, piękny folder z programami. Teraz nie wybieram już firmy jeśli trener nie przyjedzie na spotkanie się pokazać. Zapraszam ich do siebie, jeśli nie mają na to czasu - to nie będą go mieć dla uczestników.
A potem życie mnie nauczyło, że często stara siermiężna oferta wyglądająca jak z lat 80-tych może sugerować że firma ma na tyle duzo zleceń, że nie miała czasu albo potrzeby zaktualizować swojego marketingu. Mam takie dwie, do których sama wracam od lat i chyba inni klienci też wracają - bo firm od 10 lat nie zmieniła nawet designu wizytówek. Po prostu ma tyle stałych klientów, że na nowych chyba im niespecjalnie zależy. To nie jest reguła - ale po prostu przyjełam zasadę że czytam tekst ofert, jego przekaz. Forma graficzna jest bez znaczenia - nie szukam agencji marketingowej tylko szkoleniowej

Anna-w
Posty: 6
Rejestracja: 24 maja 2016, 18:24

Re: wpadki i błędy - pułapki organizowania szkoleń

Postautor: Anna-w » 18 cze 2017, 20:40

potwierdzam zdanie Karoliny: nas życie nauczyło, ze najlepsze oferty to zwykle te gdzie napisano bogato ale też logicznie program i tak samo przedstawiono firmę - nie w 2 zdaniach ale na 2 stronach. Za to często jest to taka sobie graficznie oferta. Na wodotryski się nie nastawiam o zwykle mają je w ofertach te firmy, które z jakiejś przyczyny ciągle muszą szukać nowych klientów...

Anna_Kowalska
Posty: 19
Rejestracja: 05 kwie 2015, 6:42

Re: wpadki i błędy - pułapki organizowania szkoleń

Postautor: Anna_Kowalska » 08 lip 2017, 15:13

Mój największy błąd to zaufanie kierownikowi działu, że na wyjeździe integracyjnym jego ludzie dobrze się będą bawić paintballem. Fakt, ze technicy, faceci – ale i tak wyszło beznadziejnie. Paintball boli, zostawia siniaki i nawet ci niby twardzi faceci strasznie narzekali. A ja zaufałam kierownikowi – nie mając świadomości że on kocha paintball, jest w tym dobry i chciał się popisac przed ludźmi.

admin
Administrator
Posty: 49
Rejestracja: 08 sty 2015, 9:47

Re: wpadki i błędy - pułapki organizowania szkoleń

Postautor: admin » 01 mar 2018, 17:16

Jeśli ktos z Was chciałby poznać moje doświadczenia w tej materii - zapraszam na mój ostatni wpis blogowy - o patentach na odróżnienie dobrej firmy szkoleniowej od złej, zanim podpisze się z nią umowe:
zarzadzanie/jak-wybrac-dobra-firme-szkoleniowa/?preview_id=226&preview_nonce=bf2ff3cd25&preview=true

pantograf
Posty: 7
Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:26

Re: wpadki i błędy - pułapki organizowania szkoleń

Postautor: pantograf » 29 mar 2018, 14:21

Monika, w Twoim tekście nie można komentować - więc tu dopowiem że super jest jedna Twoja sugestia. Mianowicie by dobierać firmy, w których proces sprzedaży szkolenia prowadzi trener (on odpowiada na zapytanie klienta, dzwoni, jedzie na spotkanie) a nie handlowiec. To jest najlepszy papierek lakmusowy pozwalający sprawdzić czy firma szkoleniowa ma model

A. trenerzy są naszymi stałymi pracownikami, opiekują się tematem od pierwszego kontaktu po wystawienie faktury - wtedy masz poczucie opieki jak w bankowości w private banking
czy też
B. firma ma handlowca który próbuje sprzedać, a jak sprzeda to wtedy jakoś poszuka na rynku trenera z łapanki - i może krzywdzę niektóre firmy które mają dobrych handlowców, ale z mojej praktyki większość firm mających do obsługi zapytań handlowców, nie ma stałej sprawdzonej ekipy trenerskiej.

oczywiscie mowa o szkoleniach zamkniętych, dopasowywanych do potrzeb

A to, żeby się nie sugerować jakością strony internetowej czy oferty albo folderu - tak jak pisali poprzednicy - to też racja. Mamy takiego trenera, który swoją teczkę ofertową to chyba jeszcze 15 lat temu na drukarce igłowej robił. I czasem go pytam czy nie ma ochoty jej zmienić. A on mówi ze zwyczajnie czasu nie ma - bo bez przerwy szkoli. I ja mu się nie dziwię - bo my też wolimy kwartał poczekać na jego wolny termin niż gdzieś indziej pójść.


Wróć do „Szkolenia - dyskusje i opinie, pytania o rekomendacje”




  Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron